วันจันทร์ที่ 21 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2554

PPP

ในส่วนของวิชาภาษาอังกฤษนั้นการจัดการเรียนการสอนโดยใช้ PPP Model โดยแบ่งเป็น3 ขั้นตอน คือ

ขั้นที่1 Presentation สอนคำศัพท์ การออกเสียง สะกดคำ และโครงสร้างไวยากรณ์ง่ายๆ
ขั้นที่2 Practice คือการจัดกิจจกรรมสู่ผู้เรียนตาม text ที่ได้สอนไป
ขั้นที่3 Production เป็นขั้นที่ครูอยากเห็นผลผลิตชิ้นโตจากการเรียนการสอนคือจัดกิจกรรมเน้นตาม textน้อย นอกtextเยอะ บวกกับความรู้เดิมของผู้เรียน กลายมาเป็นผลผลิตชิ้นใหม่ สุดท้ายประเมินภาระงานและชิ้นงานทุกครั้ง

The three stages of a PPP lesson

Firstly, the teacher presents the new word, an event which involves the presentation of pronunciation and spelling, all in context. Next the teacher allows the students to practice the new word in a controlled setting, making sure the student has understood it properly. Third is the production stage, where there is less-controlled practice and an informal assessment of learning whereby the students get chance to use the new word in an original way, to relate it to their knowledge and experiences. These three stages help the student to consolidate the new word in their mental vocabulary bank.

This method of presentation, practice and production is an approach that follows a definite sequence:
The teacher presents the new vocabulary and explains the form of the language in a meaningful context.
The students practice this new vocabulary through controlled activities such as worksheets or question and answer activities.
The students use or produce what they have learned in a communicative activity such as a role-play, communication game, or question and answer session.

Teaching using the PPP technique
Each stage of the Presentation, Practice and Production lesson must be planned well to be effective. However, PPP is a highly flexible approach to teaching and there are many different activities a teacher can employ for each stage.
Presentation can include mime, drawing, audio. In fact it is a good idea to try to engage with different sense of the students to get across the meaning of the new word. It is also important to make sure that students have understood the new word before getting them to move on to practice it. It is often fun and highly effective for students to play games to practice their new vocabulary and to produce it.


ที่มา: http://myenglishlanguage.com/ppp-technique.htm

VDO การจัดการเรียนรู้แบบ PPP Model



แผนการจัดการเรียนรู้แบบ PPP

unit family topic family members

unit freetime topic music

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น